torsdag 4 oktober 2012

Tunnor och glass

Sen ett tag tillbaka har jag varit på jakt efter nåt att sätta alla paraplyn och långa skohorn i som just nu ligger och dräller överallt och som ofta används som fäktnings- och tortyrredskap på både människor och materiellt ting hör hemma!

Jag har tröttnat på det kan man säga helt enkelt.

Sist jag var hos svärfar såg jag min lösning på problemet. Han hade en sån där, ni vet, en sån, en svart, ja en svart sån dära där som man har till det där menar jag, ni vet vad jag menar va??? För jag har inte en aning! Frågade svärfar när jag såg den vad det var och han svarade... Nåt med zink? Kol? Uran? Urin???

Ja som sagt, inte en aning. Snygg var den iaf och jag ville ha en likadan, men det är liksom inte det lättaste att hitta nån sån heller när inte jag vet vad det är jag letar efter.

Men så kom maken på att vi skulle ta den gamla mjölkkannan som jag målat vit och sätta fina svarta snirkliga bokstäver på så det står tydligt vad ändamålet är... Mmm, de fina snirkliga svarta bokstäverna kan han skriva dit själv då isf. Jag vet hur han skriver, och jag vet framförallt hur snabbt(??????) han skriver på plant papper, så att låta honom skriva på en rund kanna skulle göra att vi är klara typ lagom till jul... Nästa år...

Han löste dock problemet på annat sätt! En tunna! I lagom storlek!

Hmm. Jag får väl skaffa en snirklig mall och börja öva ändå kanske!


I vår familj bor det fyra glass-tokiga grabbar. Varannan torsdag kommer glasbruken hit. Han har gjort det sen ett par månader tillbaka. Innan dess var han bokstavligttalat aldrig här. Det bor bara 12 hushåll i vår "by". Men första gången han testade på eget bevåg att köra in här så blev väl alla så förblindade av den stora händelsen att alla glömde all sans och resor och handlade så enormt mycket att nu fortsätter han att komma upp hit varannan torsdag. Och sitter kvar extra länge. Han vet ju att han får sälja mycket om nu nån hoppar ut ur huset för att handla. Och det gör såklart min familj!

Men, ingen gillar såklart samma glass. Så naturligtvis måste det köpas olika glassar så alla ska vara nöjda. Inte trampa nån på tårna här inte! vanligtvis gör självklart inte det, men idag blev det så. Det var kallt. Det blåste surt. Tre trötta grinigs barn. En stressad Karl. En övervakande granne. En TRÖTT mamma. Sa jag en TRÖTT mamma??? Det blev en sort per man. Och eftersom vi var sååååå goda kunder så fick vi såklart två paket extra, helt gratis, på köpet!!!!

Jippie!!!!

Eller inte tyckte hon som inte är glass-tokig och som inte gillar överkonsumtionen på kolhydrater.

Enligt barnen får de ALLTID smaka en varsin glass de dagarna som glassbilen kommer. Enligt mig så får barnen välja glass eller klubba som vanligt till myset på fredagarna!

Det blev kaos!
Pappan höll till i garaget så jag var helt ensam i striden. Men trots deras ögon, vädjanden, och sättet de liksom motade in mig i ett hörn utan chans till att kunna fly så höll jag fast. Ingen glass på torsdagar!

De två största accepterade tillslut läget. Yes!!! Kände jag i en kort stund. Jag vann!!!

Eller??? Minstingen som höll på att få på pyjamas fick ett utbrott och i all vrede lyckas han inte bara få av sig pyjamasen utan lyckas även kränga på sig hela den tidigare outfiten, helt korrekt, vilket ALDRIG hänt tidigare!!!! Sen får han dessutom på sig både jacka och skor. Hela tiden gråter han fram att han ska gå till pappa, pappa är snäll, mamma är dum!!!!

Sen drar han!

Men det blev ingen glass till honom oavsett. Pappan var på min sida!

Hahaha!!!!

Mamman-minstingen 1-0!!!!!

3 kommentarer:

  1. eeeehhhh ni har typ ganska många paraplyer!!??

    SvaraRadera
  2. haha! Vilken skön berättelse om glassen!
    du skriver välidigt bra! Och inspirerande! :) FORTSÄTT med det!

    SvaraRadera
  3. aaa replica bags replica bags and watches recommended you read 7a replica bags meaning investigate this site replica bags aaa

    SvaraRadera